پرندگان مهاجر تالاب بین المللی شادگان پایش شدند

به گزارش وبلاگ بارزند، خبرنگاران/خوزستان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از پایش و شناسایی پرندگان مهاجر تالاب بین المللی شادگان در حوزه استحفاظی آبادان در منطقه مارد و سلمانه اطلاع داد.

پرندگان مهاجر تالاب بین المللی شادگان پایش شدند

علی فتحی نیا با بیان این مطلب، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست آبادان در این پایش پیروز به مشاهده 340 لک لک سفید، چهار اردک مرمری (پرنده حمایت شده)، 13 اردک نوک پهن، 51 خوتکا ابرو سفید، 38 حواصیل ارغوانی و 161 کاکایی صورتی در بخش کوچکی از وسعت تالاب شدند.

به گزارش وبلاگ بارزند به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان گفت: سال جاری با توجه به آبگیری در بخش زیادی از این تالاب، پیش بینی می گردد میزان مهاجرت پرندگان زمستان گذر افزایش یابد.

فتحی نیا اضافه کرد: تالاب شادگان زیستگاه 174 گونه پرنده است که 13 گونه از آن ها در معرض خطر انقراض دنیای هستند. از جمله این پرندگان می توان اردک مرمری، پلیکان پا خاکستری، عروس غاز، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، عقاب شاهی، عقاب تالابی خالدار و عقاب دریایی دم سفید را نام برد.

تالاب شادگان یکی از مهم ترین سرمایه های طبیعی ایران و دنیا به شمار می آید که در جلگه خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته است. این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگان کم نظیر بومی و مهاجر است. تالاب بین المللی شادگان، پناهگاه حیات وحش است و در کنوانسیون بین المللی رامسر نیز ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرندگان مهاجر تالاب بین المللی شادگان پایش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرندگان مهاجر تالاب بین المللی شادگان پایش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید