مک بوک 15 اینچی نو با تراشه های M2 و M2 پرو سال 2023 معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ بارزند، مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف و باسابقه محصولات اپل امروز خاطرنشان کرد که اپل در حال برنامه ریزی عرضه مدل های نو مک بوک 15 اینچی است که احتمالاً می توانند در سه ماهه دوم سال 2023 یا بعد از آن در اختیار کاربران قرار بگیرند.

مک بوک 15 اینچی نو با تراشه های M2 و M2 پرو سال 2023 معرفی می گردد

این تحلیلگر با انتشار توییتی گفت که این نوت بوک ممکن است با هر دو تراشه M2 و M2 پرو در دسترس باشد. کو قبلا ادعا نموده بود که مدل تازه 15 اینچی ممکن است به عنوان مک بوک ایر شناخته نگردد، اما جزئیات بیشتری در خصوص نام گذاری احتمالی آن ارائه نکرد. به گفته آقای کو، یک مدل از مک بوک 15 اینچی تازه با تراشه M2، شارژر 35 واتی و دو پورت تازه عرضه می گردد. این در حالی است که طبق تازهترین شایعات، مدل دیگری از این لپ تاپ با تراشه قدرتمندتر M2 پرو و شارژر 67 واتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. باید خاطر نشان کنیم که شارژرها، گزینه هایی برای مک بوک ایر تازه مجهز به تراشه M2 هستند که ماه آینده عرضه می گردد.

کو بعلاوه گفت که اپل هنوز هیچ برنامه ای برای عرضه مک بوک 12 اینچی که قبلا شایعه شده بود، ندارد. هفته گذشته، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل در نظر دارد یک نو ت بوک 12 اینچی تازه را در خاتمه سال 2023 یا در اوایل سال 2024 در اختیار کاربران قرار دهد. در چند هفته گذشته، شایعات زیادی در خصوص چندین مک بوک و آیپد پرو تازه مطرح شده که قرار است سال 2023 و بعد از آن به کاربران معرفی شوند. به عنوان مثال، مارک گورمن بر این باور است که اپل مدل های 11 اینچی و 12.9 اینچی آیپد پرو خود را اواخر سال جاری به روزرسانی خواهد نمود.

او در بخش پرسش و پاسخ تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی PowerOn گفت که انتظار دارد اپل آیپد پروهای خود را در ماه سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا مهر ماه) با تراشه های M2، پشتیبانی از شارژ بی سیم و ارتقاء سیستم دوربین به روزرسانی کند. این روزنامه نگار معروف سال گذشته نیز اعلام نموده بود که اپل در حال آنالیز عرضه آیپدهایی با نمایشگرهای بزرگ تر است، اما در ادامه گفت که بعید است این آیپدها قبل از سال 2023 وارد بازار شوند، زیرا توجه و هدف فعلی اپل همچنان معطوف به عرضه آیپد پرو بازطراحی شده در میزان های فعلی برای سال 2022 است.

بر اساس تازهترین اطلاعات منتشر شده، آیپد پرو 2022 با طراحی تازهی وارد بازار تبلت های هوشمند خواهد شد.بنابر گزارش MyDrivers، آیپد پرو 2022 از هر 4 طرف نمایشگر حاشیه های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه ها بسیار کوچک شده اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می نماید. غول کوپرتینویی از رویکرد مشابه ای در مک بوک پرو M1 و M1 مکس استفاده خواهد نمود؛ یعنی حاشیه های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. بعلاوه انتظار می رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت همچون نسل قبلی به کار خود ادامه دهد.

طبیعتاً انتظار داریم تبلت تازه اپل با تراشه تازه معرفی شده M2 در اختیار کاربران قرار بگیرد. به ادعای اپل عملکرد این پردازنده 18 درصد سریع تر از نسل قبلی است. محصولاتی که از این پردازنده به عنوان قلب تپنده بهره می برند، می توانند از 50 درصد حافظه پهنای باند بیشتر نسبت به M1 بهره مند شوند. بعلاوه حداکثر حافظه رم 24 گیگابایتی درون این تراشه تعبیه شده که بسیار فوق العاده است. پردازنده گرافیکی تراشه M2 اپل 10 هسته ای است و نسبت به نسل قبلی خود در حدود 35 درصد عملکرد گرافیکی بهتری دارد.

بعلاوه طبق یک خبر تازه، اپل روی مک بوک ایر مبتنی بر نمایشگر 15 اینچی کار می نماید که ممکن است در سال 2023 راهی بازار گردد. البته باید اشاره کنیم این نخستین باری نیست که شایعه ای در خصوص مک بوک ایر 15 اینچی مطرح می گردد و به عنوان نمونه سال گذشته خبرگزاری بلومبرگ هم چنین شایعه ای را منتشر کرد. البته در آن موقع، خبرگزاری بلومبرگ نوشته بود که اپل در ابتدا تصمیم داشته چنین مدلی را فراوری کند اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند این پروژه را کنار بگذارند. باید دید این شرکت که چندی پیش از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد، چه محصولات دیگری را برای کاربرانش در نظر گرفته است.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک 15 اینچی نو با تراشه های M2 و M2 پرو سال 2023 معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک 15 اینچی نو با تراشه های M2 و M2 پرو سال 2023 معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید