طرز تهیه ترشی انگور سفید خوشمزه ساده و با دوشاب

به گزارش وبلاگ بارزند، اگر شما هم دوست دارید یک ترشی متفاوت و خوشمزه را امتحان کنید ما به شما حتما مواد لازم و طرز تهیه ترشی انگور سفید خوشمزه و خوش رنگ را توصیه می کنیم این ترشی علاوه بر طعم خوبی که دارد شمای زیبایی هم برای انواع دورچین غذا ها دارد در ادامه با طرز تهیه این ترشی خوشمزه بیشتر آشنا خواهیم شد.

طرز تهیه ترشی انگور سفید خوشمزه ساده و با دوشاب

طرز تهیه ترشی انگور سفید

مواد لازم
انگور سفید 2 کیلوگرم
نمک2 قاشق غذاخوری
سرکه 2 لیوان

دستور تهیه ترشی انگور سفید خانگی

  • انگور سفید تهیه شده برای ترشی را تمیز بشویید تا گل و لای نشسته در آن گرفته شود. بعد در آبکش میریزیم تا آب اضافه آن کشیده شود و انگورها خشک شوند.
  • در ظرفی سرکه و نمک را با هم مخلوط میکنیم و روی حرارت قرار میدهیم تا بجوشد.
  • انگور را داخل دبه یا شیشه های تمیز و خشک بریزید و داخل شیشه را با نمک و سرکه سرد شده پر میکنیم به طوری که انگور ها به آسانی در مایع سرکه غوطه ور شوند.
  • در ظرف را محکم ببندید و در جای خنک و هوای آزاد بیرون از یخچال قرار دهید تا ترشی جا بیافتد.

نکته: در طرز تهیه ترشی انگور با شیره یا دوشاب، برای متعادل کردن میزان ترشی، نصف لیوان دوشاب یا عسل یا شکر به این دستور اضافه می کنند.

خواص درمانی انگور

1. درمان آسم

انگور ارزش درمانی دارد و از گذشته در درمان آسم استفاده می شده است. علاوه برآن، قدرت مرطوب کنندگی انگور چنان بالاست که می تواند رطوبت ریه ها را افزایش بدهد و از حملات آسمی بکاهد.

2. تقویت استخوان ها

یکی از خواص انگور تقویت استخوان هاست. انگور منبع بی نظیری از ریزمغذی هایی چون مس، آهن و منگنز است و وجود تمامی این ریزمغذی ها برای تشکیل و استحکام استخوان مهم هستند. افزودن انگور به رژیم غذایی روزانه، جلوی بروز مسائل مربوط به افزایش سن، ازجمله پوکی استخوان را می گیرد. وجود منگنز در بدن بی نهایت ضروری است و به سوخت وساز پروتئین، کلاژن سازی و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.

3. پیشگیری از بیماری قلبی

انگور مقدار اکسید نیتریک موجود در خون را، که جلوی تشکیل لخته خون در بدن را می گیرد، افزایش می دهد. علاوه بر آن، آنتی اکسیدهای انگور از اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) که موجب گرفتگی رگ های خونی شده و دلیل اصلی بیشتر بیماری های قلبی عروقی است، جلوگیری می کند.

سخن آخر

ترشی انگور جزء ترشیجات و شور بوده و زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه است ترشی انگور سفید را می توانید در وعده پیش غذا یا وعده اصلی سرو کنید. توجه کنید که مقدار مواد اولیه و دستور تهیه این مطلب برای 10 نفر مناسب می باشد.

در فصلی که این انگور موجود است، شما می توانید با استفاده از روش های خشک کردن انگور، آن را خشک کرده و یا با تهیه لواشک انگور، در تمام فصول از خواص آن بهره ببرید. آیا تا به حال این ترشی را امتحان کرده بودید؟ نظر شما در مورد طعم آن چیست؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه ترشی انگور سفید خوشمزه ساده و با دوشاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی انگور سفید خوشمزه ساده و با دوشاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید