سه خواسته رئیس آموزش استثنایی از مدیران کل استان ها

به گزارش وبلاگ بارزند، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهان اهتمام مدیران کل استان ها در نوبت گیری برنامه سنجش پیش دبستانی ها، تشکیل شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی و طرح راهنمایی شد.

سه خواسته رئیس آموزش استثنایی از مدیران کل استان ها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بارزند به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آقای دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه تا به امروز 138 هزار و 746 نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوبت گیری شده اند، گفت: در سنجش نوآموزان پیش دبستانی به علت مسائل سامانه سیدا هنوز از هدف گذاری سنجش 600 هزار نوآموز عقب هستیم و تا به امروز 25 و نیم درصد نوآموزان نوبت گیری شده اند.

وی با بیان اینکه نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی تا خاتمه این هفته ادامه خواهد داشت گفت: استان های سمنان، ایلام، هرمزگان، همدان، کردستان، لرستان و قم بالای 50 درصد نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش را انجام داده اند.

آقای حسینی توضیح داد: مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در یک هفته به جامانده تمام ظرفیت های استانی را برای ترغیب والدین و مدیران پیش دبستانی جهت تبت نام در برنامه سنجش به کار گیرند.

معاون وزیر بر تشکیل شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و منطقه ها تأکید کرد و گفت: تا به امروز این شورا در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر و بعلاوه شورای منطقه ای در شهرستان کاشمر تشکیل شده است و بقیه استان ها نیز تا خاتمه آذر باید شورا های استانی و منطقه ای را تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی در استان ها، نقش شورای آموزش وپرورش استثنایی را در استان ها ایفا خواهد نمود و این شورا حلقه مفقوده آموزش وپرورش استثنایی در منطقه ها 760 گانه آموزش وپرورش را احیا خواهد نمود.

جانشین وزیر در طرح راهنمایی با بیان اینکه بخشی از اعتبار 500 میلیارد تومانی خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به وسیله سازمان نوسازی به استان ها تخصیص یافته است گفت: مدیران کل استان ها باید پیگیر اعتبار استان خود به وسیله نوسازی مدارس و سهم استان ها در تامین این تجهیزات باشند.

وی اضافه کرد: به زودی بیش از هزار تبلت نیز به وسیله مؤسسه گیتی نژاد بین دانش آموزان کم برخوردار استان ها توزیع خواهد شد.

معاون وزیر گفت: اعتبارات سنوات ارفاقی صندوق بازنشستگی کشوری کارکنان آموزش و پرورش استثنایی به استان ها ابلاغ شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سه خواسته رئیس آموزش استثنایی از مدیران کل استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه خواسته رئیس آموزش استثنایی از مدیران کل استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید