خبرنگاران انگلیس پزشکان و پرستارانش را تهدید کرد؛ اعتراض کنید اخراج می شوید

به گزارش وبلاگ بارزند، لندن- خبرنگاران- روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی تکان دهنده بیان کرد که با وجود کمبود تجهیزات بهداشتی بیمارستان ها در بحبوحه کرونا، پزشکان و پرستاران این کشور از سوی مسئولان تهدید شده اند که درصورت ابراز هرگونه نگرانی در این زمینه توبیخ و شغل خود را از دست خواهند داد.

خبرنگاران انگلیس پزشکان و پرستارانش را تهدید کرد؛ اعتراض کنید اخراج می شوید

در این گزارش آمده است که مسئولان بهداشت انگلیس تا به امروز دو تن از نیروهای کادر درمانی این کشور را خانه نشین نموده اند و تعدادی از پزشکان به دلیل انعکاس نگرانی های خود در فضای مجازی، هشدار دریافت نموده اند.

رئیس انجمن پزشکان انگلیس در این زمینه به گاردین گفت: پزشکان در سراسر کشور به شدت نگران کمبود تجهیزات محافظتی هستند. آنها می گویند که به وسیله کانال های ذیربط نگرانی خود را منتقل نموده اند، اما به آنها هشدار داده اند تا از انجام هرگونه اقدام بیشتر خودداری نمایند.

سامانتا راودن با اشاره به بحران موجود و اینکه کشور به حضور افراد متخصص احتیاج دارد اضافه کرد: متاسفانه بعضی از نیروها تهدید شده و دست کم دو پزشک خانه نشین شده اند.

وی رفتار مسئولان وزارت بهداشت در این زمینه را غیر قابل قبول خواند و اضافه کرد که پزشکان بر اساس وظیفه اخلاقی که بر عهده دارند، موظف هستند تا نگرانی های خود درباره بیماری کوید 19 را مطرح نمایند.

گاردین در ادامه نوشت: این گونه به نظر می رسد که سازمان ملی خدمات بهداشتی و نهادهای ذیربط مایل هستند که کارکنان این بخش از بیان اخبار مربوط به کمبود ماسک های صورت، عینک و لباس محافظ که نگرانی عمده ای را ایجاد نموده خودداری نمایند.

این در حالی است که بسیاری از این افراد نگران ابتلا به کرونا در حین انجام وظیفه و انتقال آن به اعضای خانواده خود هستند. همچنین شماری از کارکنان بخش درمانی انگلیس در هفته های گذشته تصاویری از خود در توئیتر و اینستاگرام منتشر نموده اند که از فرط کمبود لباس های محافظ، به اجبار پلاستیک زباله بر تن نموده اند.

بنا بر این گزارش، مسئولان بیمارستان ساوت اند 26 مارس (7 فروردین) در یادداشتی به کارکنان بخش اورژانس نوشته اند: انتشار پیغام های نامناسب در فضای مجازی و یا تصاویر کارکنانی که لباس های ناسازگار با استانداردهای جلوگیری و کنترل بیماری های عفونی بر تن دارند و فاصله ایمنی را رعایت نمی نمایند غیر قابل قبول است. با این رفتارها مطابق با ضوابط کمیته انضباطی برخورد خواهد شد.

مسئولان وزارت بهداشت انگلیس می گویند که در 10روز گذشته تجهیزات مورد احتیاج بیمارستان ها توسط ارتش توزیع شده است. با این حال بسیاری از کارکنان کادر درمانی انگلیس همچنان از کمبود وسائل ضروری انتقاد می نمایند.

رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش هشدار داد که در بحبوحه افزایش آمار مبتلایان به کرونا، حدود یک چهارم نیروهای متخصص، بیمار و یا در قرنطینه هستند.

اندرو گودارد دوشنبه گذشته (11 فروردین) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای اضافه کرد که این شرایط، اورژانس بیمارستان ها را به شدت تحت فشار قرار داده و لندن نسبت به سایر شهرها در شرایط بدتری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با خروج نیروهای متخصص از قرنطینه شرایط بهتر می گردد، اضافه کرد: اما مساله نگران نماینده این است که شهروندان بیشتری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

شرایط پرستاران انگلیس هم چندان تعریفی ندارد. کالج سلطنتی پرستاران انگلیس روز یکشنبه (10 فروردین) گزارش داد که از هر پنج پرستار، یک نفر به دلیل نگرانی از کرونا در قرنطینه به سر می برد.

آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و تا به امروز یک هزار و 789 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انگلیس پزشکان و پرستارانش را تهدید کرد؛ اعتراض کنید اخراج می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس پزشکان و پرستارانش را تهدید کرد؛ اعتراض کنید اخراج می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید