جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین

به گزارش وبلاگ بارزند، محسن مددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر اضافه کرد: این مسابقه و جشنواره با حضور بانوان و آقایان به مناسبت شب یلدا در روزهای 20 تا 25 آذرماه برگزار خواهد شد.

جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین

باقلوا از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می رود.

باقلوای قزوین دارای سه مدل باقلوای لوزینه، باقلوای پیچ و معروف ترین نوع خود یعنی باقلوای پرچمی است که با ترکیب قند بادام، قند پسته، مواد معطر، قند زعفران، گلاب، هل و آرد ساخته می گردد.

وی با بیان اینکه این مسابقه در دانشگاه فنی و حرفه ای بقیه الله قزوین برگزار می گردد، گفت: شرکت شهرک های صنعتی و یکی از آکادمی های شکلات و شیرینی پزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین را در برگزاری این رخداد کمک می نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین یادآور شد: خلاقیت در شکل باقلوا، بسته بندی خلاقانه، رعایت اصول بهداشتی، طبی و رژیمی از اصول و شاخص های این مسابقه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه باقلوا از معروف ترین سوغاتی های قزوین به شمار می رود،اضافه نمود: ارتقای مهارت تهیه این شیرینی سنتی از اهداف برگزاری این مسابقه و جشنواره به شمار می رود.

مددی گفت: شرکت نمایندگان می توانند محصولات خود را در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی که در این ایام در قزوین برگزار می گردد به نمایش بگذارند.

وی بعلاوه گفت: به نفرات برگزیده این مسابقات ضمن اهدای جوایز، گواهی حضور در مسابقات ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه و جشنواره می توانند تا پیش از 18 آذر ماه جاری به وسیله تماس با مرکز شماره 10 فنی و حرفه ای خواهران قزوین اقدام نمایند.

منبع: ایرنا زندگی

به "جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تهیه باقلوای سنتی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید