بوها می توانند مکانیسم ذخیره چربی را غیرفعال کنند

به گزارش وبلاگ بارزند، بررسی های جدید نشان می دهد که برخی بوهای خاص می تواند ذخیره چربی در سیستم گوارش را فعال یا غیرفعال کند.

بوها می توانند مکانیسم ذخیره چربی را غیرفعال کنند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ بارزند از نیواطلس، یافته های جدید حاکی از آن است که سیگنال های حس بویایی بر فعال یا غیرفعال شدن مکانیسم ذخیره چربی بدن اثر می گذارد. برخی بوهای خاص بدون ایجاد تغییری در اشتها یا عادات غذایی فرد، می توانند فرایند ذخیره چربی را فعال یا غیرفعال کنند.

گروه تحقیقاتی با بررسی ارتباط میان سلول های عصبی بویایی بر متابولیسم چربی در کرم های الگانس متوجه شدند که بوهای به خصوصی می تواند مکانیسم ذخیره چربی را فعال کند یا آن را غیرفعال کند. سیستم بویایی کرم الگنس شباهت بسیاری به سیستم بویایی انسان دارد و به همین خاطر آزمایش بالینی این مطالعه روی این کرم ها انجام شد. کرم الگانس دارای سه جفت عصب بویایی است که از ترکیب آنها برای شناسایی بوها استفاده می کند. سیستم بویایی انسان نیز ساختاری مشابه اما بسیار پیچیده تر دارد، برای مثال انسان بین 10 تا 20 میلیون سلول عصبی گیرنده بویایی دارد.

دانشمندان با استفاده از محرک های نوری اپتوژنتیک تا نورون های بویایی کرم را فعال کنند. سپس تاثیر این کار را بر مسیرهای عصبی که کنترل مکانیسم ذخیره چربی در روده را برعهده دارند، بررسی کردند. براساس نتایج این مطالعه، قرار گیری در معرض برخی از بوهای خاص سطح ذخیره چربی در روده را تغییر می دهد. به عبارت دیگر، باوجود این که تغییری در اشتها یا میزان دریافت مواد غذایی کرم ایجاد نشده بود اما میزان ذخیره چربی در سیستم گوارشی آنها متحول شده بود. بنابراین به نظر می رسد برخی از بوها قدرت کنترل متابولسیم چربی را در اختیار دارند.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بوها می توانند مکانیسم ذخیره چربی را غیرفعال کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوها می توانند مکانیسم ذخیره چربی را غیرفعال کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید