انتصاب سرویراستار دانشنامه های خلیج فارس و خاورمیانه و شمال آفریقا

به گزارش وبلاگ بارزند، عباس سعیدی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی)، از سوی رئیس این نهاد پژوهشی، به مدیریت و سرویراستاری دانشنامۀ خلیج فارس و دانشنامۀ خاورمیانه و شمال آفریقا منصوب شد.

انتصاب سرویراستار دانشنامه های خلیج فارس و خاورمیانه و شمال آفریقا

به گزارش وبلاگ بارزند، در متن حکم کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی آمده است: پیرو مذاکرات حضوری و با توجه به سوابق علمی و پژوهشی تحسین برانگیز شما در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و دانشگاه، بدین وسیله به مدیریت و سرویراستاری دانشنامه خلیج فارس و دانشنامه خاورمیانه و شمال آفریقا منصوب می شوید. بعلاوه مدیریت جغرافیای ایران کمافی السابق به عهده جناب عالی است. از خداوند متعال تندرستی و توفیق شما را خواستارم.

سعیدی که این روزها 71 سال دارد، در سال 1363 دکترای خود را در رشته علوم طبیعی، از دانشگاه فیلیپسِ آلمان و یک سال بعد نیز فوق دکترای خود را در رشته آموزش دانشگاهی و توسعه بین الملل، از دانشگاه کاسلِ آلمان دریافت کرد و هم اکنون استاد بازنشسته گروه جغرافیای دانشکده علوم زمینِ دانشگاه شهید بهشتی است.

او که از سال 1365 همکاری خود را با مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی شروع کرد، از سال 1378 به عضویت در شورای عالی علمی عایدی و مدیریت بخش جغرافیای دانشنامه ایران را عهده دار شد.

ازجمله فعالیت های پژوهشی او می توان به سرویراستاری مجموعه پنج جلدیِ جغرافیای جامع ایران اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتصاب سرویراستار دانشنامه های خلیج فارس و خاورمیانه و شمال آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب سرویراستار دانشنامه های خلیج فارس و خاورمیانه و شمال آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید