بازپیرایی و اجرای کار ویژه هنری یک مدرسه فرسوده در منطقه 11 انجام شد

به گزارش وبلاگ بارزند، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران گفت: با خلاقیت شهروندان و دانش آموزان برای باز آفرینی نمای فرسوده یک آموزشگاه قدیمی، مدرسه همایون خواجوی با تلفیق هنر و اجرای ایده های بدیع بازپیرایی شد.

بازپیرایی و اجرای کار ویژه هنری یک مدرسه فرسوده در منطقه 11 انجام شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بارزند، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، محمد جواد رشیدی در این باره افزود: مدرسه همایون خواجوی از بنا های قدیمی با نمای فرسوده بود که با اجرای کار های هنری و مشارکت دانش آموزان و شهروندان باز آرایی شد.

رشیدی بیان نمود: در راستای اجرای کار ویژه هنری با رویکرد جلب مشارکت بانوان و دختران هنرمند و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی، پس از احصاء و بررسی های اجرا شده در سطح منطقه، مدرسه همایون خواجوی از مدارس راهنمایی دوره اول متوسطه واقع در ناحیه 3 منطقه به دلیل فرسودگی دیوار ها و عدم سیمای بصری نما های بیرونی، قدمت دیرینه، فرسودگی بنا و نیاز مبرم به احیا و نوسازی برای اجرای طرح انتخاب شد که ضمن انتشار فراخوان و دریافت ایده ها بدیع و خلاقانه شهروندان، کارگروه های تخصصی با حضور مسئولین مدرسه، کارشناسان حوزه هنر و معماری، هنرمندان مجرب و ... تشکیل و برترین ایده ها طی کمیته های داوری و تخصصی جهت پیاده سازی در فضای مدرسه انتخاب شد.

رشیدی در ادامه جلب مشارکت اجتماعی زنان، شناسایی و تقویت ظرفیت های هنری منطقه، ارتقاء سطح هنر بانوان در حوزه هنر عمومی و.. را از اهم اهداف این طرح برشمرد و گفت: ایجاد فضایی فاخر و ماندگار که ماحصل تلفیق هنر زیبایی شناختی و مشارکت اجتماع محور بانوان هنرمند باشد، از اولویت اصلی اجرای طرح کار ویژه هنری در مدرسه همایون خواجوی است که در این راستا ضمن رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و موازین پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، طی برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ارائه آموزش های لازم و مبتدی با حضور دانش آموزان و شهروندان علاقمند به حوزه هنر، مرحله عملیاتی طرح آغاز و هنرمندان با حضور در مدرسه، نما های بصری و دیوار های داخلی محوطه حیاط و دیوار های بیرونی مدرسه را با دستان توانا و هنرمند خود احیاء وپیراسته نمودند.

معاون امور اجتماعی وفرهنگی در تشریح جزئیات کارویژه هنری افزود: رنگ آمیزی تمامی دیوار های محوطه، نقاشی دیواری با کالبد نمایه های ایرانی اسلامی، نصب المان های هنری و زیست محیطی بر روی دیوار های حیاط اعم از گلدان های رنگی، کاشت گل طبیعی و..، احیاء فضای دور باغچه ها با استفاده از مواد دورریز و پسماند در قالب ایجاد نرده و حصار های رنگی، درج جملات ماندگار بزرگان و ائمه اطهار با خط اصیل نستعلیق بر روی دیوار های حیاط، تعبیه و جانمایی گلدان های تزئینی، ایجاد صندلی های رنگی با لاستیک های غیر قابل مصرف و... از جمله اقدامات اجرا شده در مدرسه همایون خواجوی است که پس از اتمام فاز عملیاتی از هنرمندان مشارکت کننده و برترین آثار تقدیر و قدردانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازپیرایی و اجرای کار ویژه هنری یک مدرسه فرسوده در منطقه 11 انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپیرایی و اجرای کار ویژه هنری یک مدرسه فرسوده در منطقه 11 انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید