اساتید برای ورود به دانشگاه خوارزمی در دوره های آموزشی شرکت می کنند

به گزارش وبلاگ بارزند، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: بسته آموزشی طراحی شد تا بر اساس آن تمام اعضای هیئت علمی برای ورود به دانشگاه در یک دوره دو روزه شرکت کنند.

اساتید برای ورود به دانشگاه خوارزمی در دوره های آموزشی شرکت می کنند

محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ بارزند، گفت: با توجه به پیشینیه و شرایط اعضای هیئت علمی قصد داریم برنامه درسی دانشجویان را بازنگری کنیم؛ به همین منظور اخیرا در دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزشی به به روز رسانی مقررات آن پرداخته ایم.

عبداللهی ادامه داد: در این راستا از گروه های مختلف درخواست شد تا از تغییرات 30 درصدی آغاز کنند تا به تغییر کامل دست یابند. اکنون دانشکده ها و گروه ها به طور جدی در این زمینه فعال هستند و با موضوع قرار دادن چند شاخص به روزآمدی مطالب و سرفصل ها با توجه به بافت یا مولفه های فرهنگی و نیاز های کشور، کارافرینی یا مهارت افزایی دانشجویان پرداخته اند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه تغییرات در گروه علوم پایه بیش از گروه های دیگر بوده است؛ اظهار کرد: گروه ها عموما برنامه بین رشته ای دارند. همچنین برخی دروس حذف و دروس دیگری جایگزین آن ها خواهد شد. ظوابط این فرایند هم به دانشکده ها ابلاغ شده است و هم در سایت دانشگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصلاح روش تدریس متفاوت از تغییرسرفصل های دانشگاهی است؛ گفت: یکی از مشکلاتی کشور ورود مستقیم فارغ التحصیل دکترای به امر تدریس است. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس یک سری دروس را تحت عنوان دوره مدرسی که شامل مباحث روانشناسی و کلاسداری می شود را در طول تحصیل می گذرانند. اما این فرایند در دانشگاه های دیگر وجود ندارد.

عبداللهی اضافه نمود: بسیاری از اساتید دانشگاهی پس از استخدام به بررسی توانایی علمی خود می پردازند و با توجه به تجربه های علمی، روش مورد نظر را برای تدریس انتخاب می کنند. به همین منظور دانشگاه خوارزمی دوره هایی را در راستای دانش و معرفت افزایی اساتید در خلال ارائه برخی مطالب مهم و مورد نیاز برای ارائه تدریس بهتر برگزار می کند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در انتها خاطرنشان کرد:همچنین بسته آموزشی طراحی شد که بر اساس آن تمام اعضای هیئت علمی برای ورود به دانشگاه در یک دوره دو روزه شرکت می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اساتید برای ورود به دانشگاه خوارزمی در دوره های آموزشی شرکت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید برای ورود به دانشگاه خوارزمی در دوره های آموزشی شرکت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید