عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار

به گزارش وبلاگ بارزند، تهران (پانا) - رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار بیان نمود هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری کمتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است.

عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار

به گزارش وبلاگ بارزند، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ برای مرغداران بسیار فاجعه آمیز است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغدرب مرغداری 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان است که با این وجود کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می گردد.

او قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را 14 تا 15 هزار تومان اظهار داشت و اضافه کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی، مرغداران در فروش تخم مرغ متحمل زیان هستند.

نبی پور با اشاره به تاثیر سامانه بازارگاه در قیمت نهاده های دامی اعلام کرد: با وجود آنکه سامانه بازارگاه تازه کار است و شرکت ها به موقع بار را تحویل نمی دهند، تاخیر در توزیع موجب شده تا مرغداران احتیاج خود را از بازار آزاد تهیه نمایند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار ادامه داد: اگرچه شرایط بازار نهاده های دامی نسبت به 2 ماه گذشته قدری بهبود یافته است، اما با ادامه این فرایند مرغداران قادر به ادامه فراوری نخواهند بود چرا که بعضی واحدهای مرغداری طی 2 ماه اخیر هیچ سهمیه ای دریافت نکرده اند.

او فراوری روزانه تخم مرغ را 2 هزار و 800 تا 2 هزار و900 تن اظهار داشت و گفت: در 6 ماهه نخست سال، مرغداران به امید بازار مناسب در زمستان جوجه ریزی مناسبی داشتند که علی رغم مسائل تامین نهاده های دامی، کمبودی در فراوری و عرضه تخم مرغ نداریم.

توقف صادرات تخم مرغ دردسرساز شد

این مقام مسئول در واکنش به توقف صادرات تخم مرغ اعلام کرد: با احتساب مصرف داخل 8 تا 10 هزار تن مازاد فراوری داریم که توقف صادرات به سبب ازدیاد عرضه منجر به کاهش قیمت در بازار شده است.

به گفته او، با وجود آنکه امکان نگه داری تخم مرغ همانند بسیاری از کالاها وجود ندارد و ظرف مدت 24 تا 48 ساعت باید به بازار عرضه گردد، به همین خاطر مسئولان باید تکلیف مرغداران را معین نمایند و راه حل این موضوع آن نیست که حواله نهاده ای را به فراورینماینده بدهند که کشتی آن به تازگی از برزیل خریداری شده است.

نبی پور در انتها توضیح داد: در شرایط فعلی که قیمت تخم مرغ به کمتر از 12 هزار تومان رسیده است، میادین حاضر به خرید از مرغدار نیستند، حال آنکه در مواقعی که قیمت بالاست، افراد پشت در مرغداری می خوابند تا بار را ببرند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید