خبرنگاران بازگشت یک فروند بالگرد 412 به چرخه عملیات امداد هلال احمر

به گزارش وبلاگ بارزند، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اورهال(بازآماد) یک فروند بالگرد 412 اطلاع داد و گفت: این بالگرد با کوشش و همت متخصصان پیشکسوت و جوانان داخلی به چرخه عملیات امداد ونجات هوایی هلال احمر بازگشته است.

خبرنگاران بازگشت یک فروند بالگرد 412 به چرخه عملیات امداد هلال احمر

مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی وبلاگ بارزند با اعلام این مطلب اضافه کرد: امداد هوایی از سریع ترین و آسان ترین شیوه های امدادرسانی در جهان است که هنگام وقوع انواع حوادث می توان از پایگاه های هوایی در کوتاه ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان خدمت رسانی کرد.

وی ادامه داد: پایگاه های امداد هوایی هلال احمر در سراسر کشور فعال است. بالگردهای هلال به منظور پایین آوردن زمان حضور عوامل امدادی و پوشش مناسب اقدامات امدادونجات به شکل ثابت یا موقت در این پایگاه ها مستقر می شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرح داد: 22 فروند بالگرد امدادی در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر وجود دارد که 16 فروند از این بالگردها تا خرداد ماه گذشته فعال بودند و بقیه آنها احتیاج به تعمیر و به سازی داشتند.

ولی پور با اشاره به ضرورت بهره گیری از بالگردها در حوادث فصل زمستان گفت: با اُورهالی که صورت گرفت، تعداد بالگردهای فعال هلال احمر به 19 فروند رسید که امیدواریم به زودی و با اُورهال یک فروند بالگرد دیگر 20 فروند بالگرد فعال در جمعیت هلال احمر داشته باشیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده سعی خواهیم کرد با بهره گیری از توانمندی متخصصان داخلی در ماه های آینده سایر بالگردهای زمین گیر را هم به چرخه عملیات امداد و نجات هوایی بازگردانیم.

پیش از این رئیس جمهوری از اقدام جمعیت هلال احمر در اورهال بالگردهای امدادی این جمعیت که در حوادث واقع در مناطق کوهستانی و صعب العبور و همچنین در بحران ها، خدمات امداد هوایی شایسته ای ارائه می دهند، قدردانی نموده بود.

بالگرد بل 412 از عظیم ترین بالگردهای نیمه سنگینِ فعال در ایران است که 3159 کیلوگرم وزن دارد و دو خلبان و 13 مسافر ظرفیت آن است که با یک بار سوخت گیری 663 کیلومتر پرواز می نماید.

حمل مسافر و مجروح در مناطق خشکی و دریا، قدرت پایداری زیاد و قابلیت پرواز در شب از جمله ویژگی های این بالگرد است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و یاری های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های یاری های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازگشت یک فروند بالگرد 412 به چرخه عملیات امداد هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت یک فروند بالگرد 412 به چرخه عملیات امداد هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید