با خوردن پیاز با این بیماری ها مقابله کنید

به گزارش وبلاگ بارزند، آنالیز ها نشان داده که پیاز به جز اینکه اشک ما در می آورد، مملو از مواد مغذی نیز هست. به گفته ویکتوریا جارزابکوفسکی، متخصص تغذیه از موسسه تناسب اندام دانشگاه تگزاس در آستین، پیاز فوق العاده مفید است. این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از ویتامین C، ترکیبات سولفوریک، فلاونوئیدها و فیتوشیمی دیگر است. شما می توانید با خوردن پیاز با این بیماری های مقابله کنید: فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و غیره که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

با خوردن پیاز با این بیماری ها مقابله کنید

فیتوشیمی یا مواد مغذی گیاهی، ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارند که منجر به بروز واکنش های سالم در بدن می شوند. علاوه بر این، فل اونوئیدها مسئول رنگدانه های بسیاری از میوه ها و سبزیجات هستند. مطالعات نشان داده است که فلاونوئیدها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی یاری نمایند. شما می توانید با خوردن پیاز با این بیماری های مقابله کنید، بیماری هایی که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ارزش غذایی پیاز

پیاز یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است، به این معنی که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است در حالی که کالری کمی دارد.

ارزش غذایی یک پیمانه پیاز خرد شده عبارت است از:

  • انرژی: 64 کیلوکالری
  • کربوهیدرات: 14.9 گرم
  • چربی: 0.16 گرم
  • کلسترول: 0 گرم
  • فیبر: 2.72 گرم
  • شکر: 6.78 گرم
  • پروتئین: 1.76 گرم
  • ویتامین ث: 14%
  • ویتامین ب 6: 13%
  • منگنز: 10%

با خوردن پیاز با این بیماری های مقابله کنید

پیاز از بسیاری جهات از جمله، کاهش فشار خون و کاهش خطر حملات قلبی به بدن شما یاری می نماید. مطالعه 2002 در مجله Thrombosis Research نشان داد که گوگرد به عنوان یک رقیق نماینده خون طبیعی عمل نموده و از جمع شدن پلاکت های خون جلوگیری می نماید. وقتی پلاکت ها جمع می شوند، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش می یابد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 1987 در ژورنال فشار خون، افزایش تأخیر یا کاهش فشار خون بالا با مصرف گوگرد را نشان داد. اخیرا، محققان بهداشت متوجه رابطه بین مولکول های پیغام رسان به نام اکسی لیپین ها و مدیریت کلسترول بالا شده اند. یک مطالعه در سال 2016 در مجله Redox Biology نشان داد که مصرف پیاز باعث افزایش اکسی لیپین ها می گردد که به تنظیم سطح چربی خون و سطح کلسترول یاری می نمایند.

ضدالتهاب

طبق تحقیقی که در سال 1990 انجام گرفت، تعیین شد که گوگردهای موجود در پیاز می توانند عوامل ضد التهابی موثری باشند. بر اساس مطالعه 2013 در مجله آمریکایی فیزیولوژی، تعیین شده است که کوئرستین عضلات راه هوایی را شل می نماید و قادر است علائم آسم را تسکین دهد.

سیستم ایمنی

پلی فنول های موجود در پیاز به عنوان آنتی اکسیدان عمل نموده و از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند. از بین بردن رادیکال های آزاد می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کوئرستین موجود در پیاز بعلاوه با جلوگیری از فراوری هیستامین در بدن، واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد، همان چیزی که باعث می گردد در صورت واکنش آلرژیک عطسه کنید، اشک بریزید و یا بدنتان را بخارانید.

سرطان

یک متا بررسی در سال 2015 نشان داد که مصرف سبزیجات آلیوم، از جمله پیاز، با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط است. بر این اساس، خوردن بین یک تا هفت وعده پیاز در هفته ممکن است به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان یاری کند. بعلاوه، خوردن چندین وعده پیاز در روز می تواند در کاهش خطر سرطان دهان و مری موثر باشد. علاوه بر این، کوئرستین می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان قدرتمند عمل کند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند کوئرستین، به ویژه سلول های سرطانی را در تومورهای سینه، روده بزرگ، پروستات، تخمدان، آندومتر و ریه مهار می نماید.

هاضمه

فیبر موجود در پیاز باعث تقویت سیستم گوارش شما می گردد. علاوه بر این، پیاز حاوی نوع خاصی از فیبر محلول به نام الیگو فروکتوز است که باعث رشد باکتری های خوب در روده شما می گردد. یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که اولیگو فروکتوز می تواند به پیشگیری و درمان انواع اسهال یاری کند. ترکیبات فیتوشیمی موجود در پیاز که رادیکال های آزاد را از بین می برند، قادرند خطر ابتلا به زخم معده را نیز کاهش دهند.

تنظیم قند خون

کروم موجود در پیاز به تنظیم قند خون یاری می نماید. گوگرد موجود در پیاز با افزایش فراوری انسولین در کاهش قند خون تاثیرگذار است. یک مطالعه در سال 2010 در مجله نشان داد که این امر می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 که پیاز قرمز خوردند، تا چهار ساعت سطح گلوکز پایین تری را نشان دادند. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 هنگام مصرف پیاز، آنزیم های کبدی نرمال تر و سطح گلیسمی پایین تری را مشاهده می نمایند.

تراکم استخوان در زنان مسن

مطالعه ای در سال 2009 در ژورنال یائسگی نشان داد که مصرف روزانه پیاز باعث بهبود تراکم استخوان در زنانی می گردد که در حال رسیدن به دوران یائسگی هستند. خطر شکستگی لگن در زنانی که به طور مکرر پیاز می خورند 20 درصد کمتر از کسانی است که هرگز پیاز نخورده اند.

نتیجه گیری

فواید و تاثیر پیاز بر سلامتی بسیار چشمگیر است. پیاز حاوی ترکیبات قدرتمندی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان های خاص را کاهش دهد. پیاز دارای خواص ضدباکتری است و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و این امر می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود دهد. علاوه بر این، پیاز یک ماده غذایی همه کاره است و می تواند برای بالا بردن عطر و طعم هر نوع غذای خوشمزه استفاده شوند. افزودن پیاز بیشتر به رژیم غذایی راهی آسان برای بهره مندی از سلامت کلی شماست.

منبع: اسنپ مارکت

به "با خوردن پیاز با این بیماری ها مقابله کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن پیاز با این بیماری ها مقابله کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید